fredag 6 februari 2009

Hemma från dagis igen........

Ja, veckan som gått har varit lite gott och blandat.

I måndags gick jag på dagis som vanlig.
På tisdagen kom farmor och hämtade mig på dagis. Vi åkte hem till gammelmoromor och åt goda fastlagsbullar.
Mamma fick städat hemma efter hennes arbete så det tyckte nog hon var skönt. Vi busade en hel del innan vi åkte hem till mamma och pappa igen.

På onsdagen passade mormor mig hela dagen hemma hos mig. Det var ett tag sen jag lekte med mormor en hel dag. Det var jätte roligt. Men det var inget roligt väder att gå ut i så vi fick leka inomhus. Men det gjorde inte så mycket....
Vi badade, lekte med lego och jag hjälpte till att laga middag och skala potatis.
Sen när mamma, pappa och morfar kom hem från jobbet åt vi alla god middag ihop.
Det blev ugnsfalu med potatis mos. Det blev mest en massa korv för mig. Jag älskar korv! ( =

I går var det dagis igen. Det var ju snö ute så vi gjorde snöbollar och byggde snögubbe.
Men idag fick pappa och jag vara hemma..... Denna gång är det ögoninflammation ) = Jag hoppas det går över snart.....

Tack mormor och farmor för ni har lekt med mig denna vecka, det var skoj. ( 0 =
Kram

Inga kommentarer: