fredag 23 januari 2009

Sjuk sjuk........


Ja, jag är riktigt sjuk...) =

Jag har varit hemma från och med i ons. Vi åkte till och med in till barn akuten i går kväll.
Mamma och pappa tyckte att jag bara blev sämre och sämre med min hosta och feber. Och det var sant, jag kände mig väldigt hängig.

På väg in kräktes jag i bilen. Sån tur var låg det en tröja i baksätet så jag kunde byta om. Eftersom jag hade kräkt så blev vi inte insläppta, så vi fick sitta utanför och vänta. Det blev en låååång väntan. Jag kräkte ner mamma och sen yterligare en gång på golvet. Usch, inte kul alls.
Jag somnade till slut i pappas famn, så det var skönt.

Sen fick vi till slut ett rum och fick träffa läkaren som var väldigt snäll. Jag var så utslagen då så han fick göra sina undersökningar utan att jag rörde en min. Han misstänkte halsfluss, så det blev ett prov på det.
Men det visade negativt, så då fick det bli blodprov också. Det gillade jag inte. Och framför allt inte plåstret jag fick på. Det skulle av snabbt.....
Efter ytterligare väntan fick vi svaret att det var virus, så det var bara att åka hem igen. Mamma hade hoppats på att det inte var virus så jag kunde få penselin så jag kunde bli bättre snabbare.
Jag kom i säng vid 24 snåret. Det blev en lång kväll så jag och pappa sov till 10.00. Det var skönt.
I dag har vi bara myst och lekt. Farmor var förbi en stund. Mat har jag inte varit förtjust i, bara välling. Sen när mamma kom hem har vi bara myst i soffan.

Hoppas jag är lite bättre i morgon.
Kram

1 kommentar:

Lowa och Saga sa...

SÅ trist att du är sjuk. Jag har också feber idag fast jag är ganska pigg ändå. Men jag får inte gå ut när jag har feber. Så tråkigt!

Krya på dig!
Kram
LOWA