måndag 20 oktober 2008

måndag igen

Ja nu var det måndag igen, veckorna går så fort fram.'

I torsdag måste jag bara berätta vad som hände. Vi var ute på dagis och lekte och jag skulle klättra upp för trappan till rutchkanan men slant med stövlarna. Jag slog i överläppen ganska rejält aj aj ....... När mamma kom för att hämta mej såg hon lite förskräckt ut. Mamma tyckte att jag hade en anknäbb hi hi.
Men nu är det bra, har bara lite skrapsår kvar på läppen.

I lördags hälsade jag och mamma på gammelmormor och farmor. Där fick vi god fika och fick busa runt lite. Sen åkte vi till crossbanan för att titta på pappa när han körde cross. Jag tycker det är roligt på crossbanan med alla stora motorcyklar att titta på, Jag åt korv med bröd oxå.
På kvällen bar det iväg till Malmö med Silverbergarna för att äta middag hos Mammas och pappas vänner JOhan och Vonkan. Det var jätte kul att skoja med alla och få all uppmärksamhet. Sen somnade jag gott i deras stora säng.

Jag sov ända till kl 0900 på sön. Skönt tyckte vi allihopa ( =
Vi cyklade till skolan och lekte på lekplatsen som är där. Kul var det.
Senare på em blev vi bjudna på äpple paj och kanel bullar. MUMS! hos Silverbergarna. Fam Johnsson var oxå där så jag och Lukas härjade runt. Vi lekte kurragömma. Jag tjööt av glädje när Lukas hittade mig. Sen sov jag gått hela natten.

Kram

1 kommentar:

www.greddhyllan.blogg.se sa...

Hej Tove-Greta, fasters Gull!
Du, stumpan, du får inte ha så bråttom ;) Alldeles för lik pappa... Hoppas du har en bra dag på dagis och att du hoppat i många vattenpölar, kanske till och med badat i några... Oskisen är på teater med sitt dagis och Fabror D ligger däckad i sin förkylning. Tur att Farmor/mormor kommer och piggar upp tillvaron i eftermiddag. Puss och kram på dig /Faster